TORT FLUTURE PENTRU COPII - lectia de gatit 143

 TORT FLUTURE PENTRU COPII


fluture-tort

Acesta este tortul pe care la-m dus la gradinita de ziua fetitei mele. Fiind vorba de 22 de copii, si destul de multe cadre didactice, am facut un tort gigant. Nu l-am cantarit, dar cu siguranta, daca veti dori sa-l pregatiti doar pentru familie, va trebui sa injumatatiti pur si simplu, toata cantitea de ingrediente pentru creme, si sa folositi, doar 2/3 din ingredientele pt blat.

tortul-nefinisat
Despre design acum...Aveam de gand sa fac un fluture frumos in toate culorile curcubeului, dar m-am gandit ca e tortul fetitei, asa ca mai bine o las sa-si aleaga ea culorile si desenul de pe aripi. Mare prostie...Rezultaul asa cum se vede din fotografie n-a impresionat pe nimeni, nici mcar pe ea insasi, dar tortul a fost gustos, copiii au fost fericiti, asa ca....asta e.

Pentru aceasta reteta aveti nevoie :
-pentru crema de ciocolata: 2 plicuri budinca de cacao, jumatate de lingurita de scortisoara, 4 pliculete de zahar vanilat, 600 gr ciocolata amaruie [sau de menaj], 1 l lapte,1 paharel mic de cognac.
-pentru cremele de decor aveti nevoie de : 500 gr unt de vaca, 500 gr zahar pudra, 350 gr lapte praf, coloranti, apa de trandafiri, sau esenta de trandafiri.
[Apa de trandafiri nu este atat de puternica la gust, astfel, incat adaugam 2-3 linguri la inceput, apoi o potrivim dupa gust. Daca folosim esenta de trandafiri, vom folosi 1-2 lingurite, dar vom adauga in crema si 1-2 linguri de lapte, altfel va fi foarte tare si se va prelucra mai greu.]
-pentru crema-liant [cu care imbracam tortul]: 1 pachet de unt moale, 200 gr zahar pudra, 1/2 plic de zahar pudra vanilinat [40 gr], un colorant la alegere.
-pentru sirop: 1 cana de zahar, 1 cana apa, esenta de vanilie.
-pentru blat: 9 oua, 150 gr amidon, 150 gr faina, 6 linguri de cacao, 3 lg praf de copt, 360 gr zahar.
1-Pregatim crema de ciocolata astfel: amestecam praful de budinca cu 100 ml lapte, iar restul de lapte il punem la fiert cu zaharul. Cand a dat in clocot, turnam laptele in care am amestecat si praful de budinca, si amestecam rapid pana se ingroasa, apoi dam deoparte vasul. Rupem ciocolata neagra bucatele, apoi o aruncam peste budinca fierbinte, la un loc cu zaharul, vanilat, scortisoara, si paharelul de cognac. Amestecam pana se omogenizeaza, apoi o dam la racit.

introducerea
Separat pregatim cremele pentru decor. Baza cremelor a fost unt de vaca, zahar pudra, lapte praf, si pentru ca mare parte din tort a fost decorat cu roz si mov, am folosit apa de trandafiri ca esenta [se gaseste la magazinele Carrefour].

cremele-pentru-decor

Dupa ce am preparat cremele, alegem culorile, impartim crema in boluri, si le coloram diferit.

2-Blatul se prepara, ca un pandispan. Se bat spuma albusele cu zaharul turnat cate putin pana se obtine o spuma tare, apoi se adauga galbenusele, apoi se toarna in ploaie faina amestecata cu cacaoa, amidonul si oraful de copt, amestecand totul cu o lingura, de jos in sus, pana se omogenizeaza. Se coace aluatul 45 de minute, in tava mare de prajituri, unsa cu ulei si tapetata cu hartie. Lasam blatul la racit, apoi indepartam hartia de copt.

blatul-de-tort

3-Decupam blatul in forma de fluture.

forma-de-fluture

4-Indepartam marginile de aluat, pe care le vom folosi ulterior la o reteta de trifle.

indepartarea-marginilor

[Asa cum am scris mai sus, eu am indepartat marginile de la inceput, ca sa pot folosi, blatul ramas la o alta reteta, dar daca sunteti incepatori, poate ca ar fi bine sa umpleti tortul, cu crema ca pe un tort patrat obisnuit, si sa il decupati la sfarsit.Este o varianta mai usoara.]

5-Taiem blatul in 3 felii.

taierea-blatului

6-Insiropam prima felie cu grija sa nu o "inecam" in sirop. Vom stropi cu sirop pe alocuri. Blatul fiind foarte pufos, pana a doua zi, se va imbiba perfect, si vom decora tortul mai usor, daca evitam un exces de sirop.

insiroparea
7-Intindem un strat de crema peste foaia de tort.

crema-de-ciocolata

8-Acoperim cu a doua foaie pe care o insiropam la fel.Intindem cea de-a doua jumatate de crema, de ciocolata, apoi punem deasupra si ultima foaie de tort pe care o insiropam in acelasi fel.

cea-de-a-doua-foaie

9-Invelim tot tortul intr-un start subtire de crema cu rol de aderenta, care este foarte important. Daca nu invelim tortul, "moturile" de crema nu se vor lipi de tort. Acest strat de crema va fi foarte subtire, si nu se va distinge nici macar in sectiune, asa ca nu are importanta ce culoare va avea. Eu am incercat sa combin niste culori  de la Colin, dar nu sunt multumita de rezultat. Pana la urma tot la Wilton ajung. Mai scump, dar net superioare.

invelirea-tortului

10-Cu ajutorul seringii de decorat, desenam corpul fluturelui, folosind crema de ciocolata cu lapte praf.

corpul-fluturelui

11-Atasam seringii de decorat un varf in forma de stea, apoi incepem sa atasam " stelutele" incepand de la marginea "corpului" catre exterior.

decorarea

12-Dupa ce am umplut partea de sus, trecem la marginea de jos, unde aplicam stelutele la rand, una cate una.

marginea-inferioara

Schimbam apoi culoarea cremei si desenam o bordura pe marginea de sus, in cazul meu mov.

marginea-de-jos

13-Cu o crema verde, am desenat cercurile de pe aripi, precum si dungile de pe corp, si ochii fluturelui, in acelasi mod: am aplicat stelutele de crema verde direct peste cele roz. Presupun, ca as fi putut lasa loc de la inceput, dar asa cum am spus de la inceput, designul l-a ales fetita mea pe masura ce il decoram.

desen-de-fluture

Tot cu verde am umplut si spatiul dintre bordura de sus mov, si cea de jos roz.

14-La final am aplicat si niste bombonele in forma de stelute albe, pe care le aveam intamplator prin dulap.

tortul-fluturas

Pofta buna si distractie la decorat!

Ultimele produse cu reduceri