DESPRE CONDIMENTELE PRELUCRATE

Cred ca a venit timpul sa-mi spun parerea si eu despre condimentele prefabricate.
Daca credeti ca nu suntem pe primul loc in Europa, la nici o categorie, sa stiti ca gresiti. Suntem printre primele locuri dupa parerea mea la folosirea condimentelor prelucrate. Ce sunt acestea? Condimentele asa cum le numesc eu prelucrate, sunt amestecuri, gata preparate pentru o mancare anume care pe langa mirodeniile de baza, au si un continut destul de ridicat de aditivi alimentari, si mai ales E621, glutamatul de sodiu, care este folosit cu rolul de a imbunatati gustul si aroma mancarii.
Am observat ca nicaieri nu exista condimente atat de diversificate ca la noi. Se gasesc peste tot condimentele simple ex. piper, ienibahar, cuisoare, etc...dar numai la noi le gasesti cu destinatii atat de specifice.
Nu e de ajuns sa te duci sa cumperi menta, cimbru, etc... si sa le combini tu acasa. Nu! Trebuie sa existe condiment gata preparat pentru chiftele, separat pentru sarmale, altele pentru carnati...si tot asa...pana o sa ajungem sa cumparam si iahnie de fasole instant, caci nu am nici o indoiala ca la un moment data se va inventa si asa ceva.
Fratilor! Sfatul meu e sa va preparati singuri amestecurile de condimente, si sa nu mai adaugati si un plic de supa instant peste ciorba sau supa, ca sa dea un gust mai bun, asa cum am observat ca multi dintre noi procedeaza! Este mult mai indicat sa ne fabricam singuri si supele concentrate, inlocuind cubulete cu supa concentrata din piei si oase adica cam tot ce aruncam in mod normal. Se gasesc pe piata toate condimentele pe care ni le-am putea dori, de ce le-am cumpara pe cele gata preparate care in timp, prin folosirea repetata ne pot afecta sanatatea? Oricum suntem suprasaturati de E-uri pe care le regasesti in orice paine, suc, snack-uri de tot felul, si in general cam in toata hrana pe care o cumparam de pe strada, deci de ce sa ne incapatanam sa le bagam cu mana noastra si in oala cu mancare?
Si sa nu uitam ca E-urile oricat de nocive ar fi [unele dintre ele, caci nu sunt toate nocive], au fost totusi 6 ani testate ca sa devina E-uri , dar pe langa acestea mai exista o lunga serie de aditivi alimentari, in general de pe piata asiatica, care nu au fost testati pe o perioada atat de lunga de timp, deci prezinta un potential risc mult mai mare decat E-urile de care am invatat sa ne ferim .
In fine, mi-a venit ideea sa-mi spun si eu parerea la acest capitol in momentul in care am vazut in raft intr-un mic magazin, pliculete de glutamat de sodiu. In stare pura, si nu adaugat altui produs. Adica pana la urma unde o sa ajungem? O sa luam in final o pastila la micul dejun, si 2 la cina si o sa spunem ca am mancat. Asa ca haideti sa ne impotrivim cu totii si sa mancam un pic mai sanatos. Merita! V-o spun eu.

Ultimele produse cu reduceri